Roparun

  • Campagne |
  • Identiteit |
  • Online |
  • PR

De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer van Parijs en Hamburg naar Rotterdam. Ruim 8000 lopers, fietsers, chauffeurs en verzorgers zamelen met deze sportieve prestatie geld in voor mensen met kanker.

Wat was de uitdaging?

De Ropapun is in 2016 voor de 25e keer georganiseerd. Om dit direct aan iedereen duidelijk te maken hebben we een speciale editie-versie gemaakt van het logo, waarin de 25 is verwerkt. Ook het officiële t-shirt voor deze editie werd door ons ontworpen.
Om duidelijker te maken wat alle rollen van de Roparunners zijn, hebben we een vertaling gemaakt van de Roparun naar drie korte films.

Want communiceren kan beter

We hebben samen met BijlPR en 356media korte films bedacht en ontwikkeld. We hebben hun belangrijke missie vertaald in drie films en advertenties (met foto’s van Willem de Kam) die in het teken staan van de mensen die hun leven wijden aan het verbeteren van het leven van mensen met kanker. Elke stap is een ode aan hun. Hieronder een voorbeeld van 1 van deze films met hierin de lopers in beeld. Dit doen wij voor hun.

En wat heeft het opgeleverd?

De video campagne is uitgerold op o.a. LinkedIn en Facebook en is al meer dan 220.000 keer bekenen. In totaal hebben 333 teams zich ingeschreven voor deze jubileum editie van de Roparun. Met de opbrengst van dit jaar, ruim 5,4 miljoen, zijn al 175 doelen gesteund.

Het verschil van Vuurrood

Het verhaal van de Roparun was voor veel mensen niet helemaal duidelijk. Wie doet wat, waarom en hoe? Men dacht bijvoorbeeld alleen aan de lopers. De fietsers en essentiële ondersteunende krachten in het team zijn lang onderbelicht. We hebben vanaf het eerste concept de nadruk gelegd op het verhaal van deze verschillende deelnemers, en deze direct doorvertaald in een korte film. Uiteindelijk zijn het drie korte films geworden die via online media focus leggen op het complete verhaal van de Roparun.

Meer weten over dit project of een afspraak maken?
Bel 010 476 3556 of mail naar hallo@vuurrood.nl.
Meer informatie over Vuurrood lees je hier.